Od przeszło 50 lat pracownicy Domu Pomocy Społecznej w Sośnicowicach realizują misję DPS-u pod kierownictwem Dyrektora. Bezpośrednio podlegają mu Główna Księgowa, Kierownik działu opiekuńczo – terapeutycznego, Kierownik działu administracyjno – gospodarczego oraz Samodzielne stanowiska.
Dział Ekonomiczny
Kompetencje i odpowiedzialność działu obejmują sprawy finansowe i ekonomiczne wynikające z obowiązujących przepisów, zespół księgowy dba o bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości i sprawozdawczości finansowej.
Dział Opiekuńczo – Terapeutyczny
Zapewnia mieszkankom usługi w zakresie zaspokojenia potrzeb bytowych, opiekuńczych, wspomagających i edukacyjnych. Za każdorazowe przyjęcie nowej mieszkanki, przeprowadzenie wywiadu rodzinnego i badań psychologicznych, zapoznanie z prawami i obowiązkami oraz kwalifikację mieszkanki do odpowiedniej grupy odpowiadają pracownicy socjalni i psycholog. Zadania działu w zakresie terapeutycznym są realizowane w zespole terapii zajęciowej, w zakres działań tego zespołu wchodzi organizowanie zajęć terapeutycznych właściwych dla mieszkanek w ramach pracowni gospodarstwa domowego, krawieckiej, plastycznej, muzykoterapii, haftu, teatru i chóru. Zadania działu w zakresie zapewnienia opieki pielęgniarskiej, specjalistycznej, rehabilitacji zdrowotnej i prawidłowego odżywiania są realizowane w zespole medyczno – rehabilitacyjnym. W zakres działań tego zespołu wchodzi dbanie o profilaktykę zdrowotną mieszkanek. Cztery zespoły opieki realizują zadania działu w zakresie pielęgnacji i utrzymania higieny osobistej mieszkanek, zapewnienia poczucia bezpieczeństwa i intymności życia osobistego, karmienie osób niezdolnych do samodzielnego ich spożywania zapewnienie stałego rytmu dnia, tygodnia i roku, przestrzeganie reżimu sanitarnego oraz dbałość o stan higieniczny i estetykę pomieszczeń w DPS.
Dział Administracyjno - Gospodarczy
Głównymi zadaniami działu jest prawidłowe realizowanie działalności zaopatrzeniowej oraz gospodarki magazynowej, dokonywanie zleceń, zamówień oraz zakupów w myśl Ustawy o zamówieniach publicznych, prowadzenie dokumentacji technicznej Domu, przestrzeganie gospodarki remontowej, koordynacja prac wykonawczych na rzecz domu przez osoby i instytucje obce oraz planowanie roczne i okresowe w zakresie wyposażenia inwestycyjnego i bieżącej eksploatacji urządzeń.
Stanowiska samodzielne
Pracownik ds. kadr prowadzi dokumentację kadrowa pracowników DPS Ostoja, przygotowuje i przechowuje dokumentację o charakterze organizacyjnym, prowadzi dokumentację sprawozdawczą, koordynuje system kontroli zarządczej w jednostce oraz kontroluje dyscyplinę pracy pracowników.
Pracownik ds. analiz i kosztów weryfikuje gospodarkę przychodów i rozchodów, prowadzi sprawy dotyczące ubezpieczenia majątku jednostki oraz poszukuje możliwości pozyskiwania środków finansowych z zewnętrznych źródeł finansowania.